Jump to content
GIGN Forum

[pamācība] Kontroles Apiešana - Naudas Ietaupīšana!


asaris312
 Share

Recommended Posts

kontrole_1267717866.jpg

Ievads.

Tātad. Daudziem nav noslēpums par pamācību "Kā tikt galā ar kontroli".

Šo pamācību biju rakstijis pirms mazliet vairāk, kā gada. Vēl tajos laikos sabiedriskajā transportā pastāvēja

Dzeltenie, funkcionālie pulkstenīši, kuros varējām iebāzt biļeti, un laimīgi doties tālāk.

Toreiz likās ļoti laba doma. Konduktoriem algas nebija jāmaksā, katrā vagonā nebija neviens, kurš varētu likt pirkt biļeti.

Mēs droši varējām braukt un izmantot veco metodi. Pat atceros, ka vēl konduktoru laikos bija savas metodes, kā braukt bez maksas.

Tomēr Laiki mainās... Ir sācies daudz savādāks laika periods, kurā parādās aizvien jaunas modernās tehnoloģijas.

Šis periods skar arī Latviju. Cits jautājums, vai mums to maz vajag, un vai tas maz ir izdevīgi.

Piemēram mobilie telefoni. Vai mums vajag telefonu ar 50 extrām? Vai mums vajag elektronisku poda vāka sildītāju?

Vai mums vajag ceļa polecistus - radarus? Vai tas smagi dzīvi nepadara neinteresantu. Auto vadītājiem ar laiku zudīs jebkāda

iespēja paskriet un izbaudīt ātrumu. Bet mums parastajiem iedzīvotājiem? Protams e-kastes, pie kurām esam raduši ikdienā likt e-talonus

pēc principa daudz neatšķirās no dzeltanajiem brīnumiem, tomēr esmu ievērojis milzīgu mīnusu. To ir ievērojuši ļoti daudzi.

Tagad vienreizējās biļetes cena sasniedz jau 70 santīmus, un ir plānots par vēl lielāku sadārdzinājumu.

Vai bija kāda jēga uz 5 mēnešiem iegādāties dzeltenos brīnumus, atmazgāt palielu naudas summu, un tos atkal pārdot par daudz mazāku cenu.

Visu šo pasākumu sponsorējam tikai un vienīgi mēs... Jau ar dzeltenajiem brīnumiem biļetes cena divkāršojās!

Atceros laiku, kad pensionāri bar braucienu maksāja nieka 10 santīmus. Atceros laiku, kad pats maksāju 20 santīmus.

Kas ir mainījies pa šo laiku? Joprojām mēs braucam ar Veciem krievu laiku tramvajiem / trolejbusiem.

Vai mēs vispār gribam jaunu tehniku? Vai mēs maz gribam maksāt 4 reiz lielāku cenu par to?

Man svarīgi ir nokļūt no punkta a uz punktu b neatkarīgi no autobusa firmas. Vai mums maz ir vajadzīga modernā tehnoloģija,

ja esam spiesti par to maksāt tik milzīgu cenu? Uz pasaules šobrīd pastāv globālā finanšu krīze, kura ir apjomīgākā pēc lielās depresijas.

Cilvēkiem nav darba. Algas ir nodrieztas līdz minimumam! Cilvēki knapi var pabarot bērnus. Knapi var par siltumu samaksāt, par ūdeni.

Vai šajos grūtajos laikos mums vajag e-talonu? Vai mums vaig zemos tramvajus, Mercedes trolejbusus?

Mums liek izgāzt milzu naudu par lietām, kuras mums nav nepieciešamas. Protams, cik cilvēku tik viedokļu.

Lai nu kā, nav jēgas skatīties pagātnē. Skatamies nākotnē, un mācamies atgūt naudu kas pieder mums. Ne gluži atgūt, bet lieki neizgāst

par to, ko mums nemaz nevajag! Ja mēs ikdienā neiztērējam par biļeti 60 santīmus, tad mēnesī ietaupam 18 latus. Par šo cenu jau varam nopirkt

maizi mēnesim. Un tomēr, lai šos 18 latus ietaupītu ir nepieciešamas dažas iemaņas. Izlasīt nav grūti, grūti ir saprast un izmantot. Veiksmi jums!

Kontroles apraksts.

Šie ir cilvēki, daži bijušie konduktori, daži bijušie šoferi, un daži cilvēki no malas. Viņu uzdevums ir pārbaudīt sabiedriskā transporta galvenos peļņas ienesējus - mūs.

Šie cilvēki ir kontrole, jeb kā es viņus saucu: "Zilās nelaimes". Jau ar 2009 gada sākumu mēs lietojam e-talonus. Tad nu arī tas ir tas, ko šie cilvēki pārbauda.

Viņu darbs ir noķert pārkāpējus - cilvēkus, kuri izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, taču naudu par to nemaksā.

Mans tēv ir teicis: "Drīkst zagt. Drīkst! Bet zodz tā, lai nepieķer. Ja pieķers, nocirtīs roku." Šie cilvēki dara visu, lai noķertu mūs. Protams rokas necērt.

Cauri tiekam ar nieka 5 latu sodu. P.S. Tuvākajos mēnešos ir plānots sodu desmitkāršot. Tad nu izdomājiete, vai gribat šādi spēlēties ar likumu.

Kontroli nav grūti atpazīt. Galvenais jābūt modriem... Šajos aukstajos ziemas mēnešos tas nesagādā nekādas problēmas. Viņi staigā tumši zilās jakās ar atstarojošiem uzrakstiem

uz muguras... Tomēr ziema paiet. Kontrole sāks ģērbties vasarīgi, un viņi atkal iejuks starp mums. Tomēr ir īpašības, kas viņus nodod.

Apģērbs var būt visdažādākais, taču reti esmu sastapies ar spilgtām krāsām. Visbiežāk krāsas ir zilas, melnas, brūnas, pelēkas. Tumši, neuzkrītoši.

Protams arī vienam no viņiem ir neliela izmēra kastīte. Ar šo kastīti fiksē laiku, un pārbauda e-talonus. Pārbauda, vai esat to reģistrējis.

Šī kastīte nemaz nav tik maza, un kabatā neiet. Visbiežāk tā ir nelielās pleca somiņās. Tās nav marķētas, un tik pat labi var būt ikdienišķas kakla somas.

Otrs aizdomīgais fakts, arī ļoti nododošs, proti, zilās apliecību lentes. Šīs lentes nav super spilgtas un krāsainas, taču uz zilā fona redzamie oranžie RS logo ir gana

pamanāmi. Vasaras periodā aktuāli būs plāni džemperi un krekli bez augstās apkakles, tādēļ apliecību lentes būs diezgan labi saskatāmas.

Protams šīs nav viennozīmīgi saskatāmākās pazīmes. Viņi ir baros. Reti kad kāds iet pa vienam. Aizdomīgi varētu būt tas, ka 2-3 cilvēki ar iepriekšminētām pazīmēm varētu stāvēt

blakus un pļāpāt (kā jau kolēģi). Protams arī 2-3 cilvēki ar augstākminētajām pazīmēm var atrasties vienā pieturā, un kāds var sēdēt, kāds stāvēt. Dažreiz jau ir ieņēmuši

pozīciju, un nostājušies pie katrām durvīm, gatavībā uzreiz iekāpt. Tas ir pamanāmākais. Gribētu piebilst, ka ir bijis arī fakts, ka kāpj pa vienam dažādās pieturās, 5 pieturu

laikā iekāpj 3 gabali, un hops, uzrādiet savus talonus. Ir jāredz katrs šāds aizdomīgs cilvēks, jāpiefiksē viņa uzvedība iekāpjot. Ir jāpiefiksē, vai viņa skats uzreiz iegrimst

logā raugoties ainavā, vai pirmais ko iekāpjot dara ir pārbauda katru aizdomīgo, pie kura pirmā skries klāt un prasīs "e-talonu lūdzu uzrādiet!".

Ir bijis gadījums, ka arī svētdienas vakarā, sarkandaugavā, ap plkst. 23:00 iekāpj viena sieviete, kas izrādās kotrole. Toreiz sapratu, ka šiem dzīves nav.

Var jebkurā brīdī parādīties. Modrību nevar zaudēt. Vēl tik gribēju piebilst, ka kontrole nestaigā ar pārtikas maisiņiem, mugursomām, pat rokassomiņas dāmām ir reti. Parasti

viņi nāk kā uz baznīcu. Turam acis vaļā un novērtējam katru aizdomīgo, ja tādu redzam, meklējam pārējos, ja neatrodam, šo neizlaižam no acīm!

Ko darīt, kā izturēties.

Sākšu no paša sākuma. Pirmkārt nostājoties pieturā paskatāmies pa labi, un pa kreisi. Novērtējam apkārtstāvošos. Ja nav aizdomīgu personu dodamies pie saraksta, un

apskatāmies mums interesējošā transporta līdzekļa kustības laikus mums interesējošā laika periodā. Kāpēc? Tāpēc, ka jo periods starp transportiem būs lielāks, jo lielāka

iespēja, ka kontrolei apniks stāvēt un gaidīt, un tie dosies uz cita transporta pieturu, un gaidīs nākamo cita veida transporta līdzekli. Ja lielāks periods starp jūsu un

iepriekšējo, tad varat būt mazliet mazāk modrs/-a. Tad nu gaidam transportu. Laicīgi ir jāsagatavojas nostāties pareizā attālumā no transporta, lai tam piebraucot būtu skaidri

pārredzams vagona pasažieru klāsts. Protams viesbiežāk kontrole stāv kājās, un viņus var atpazīt momentā, tādejādi domājot, kā rīkoties tālāk. Pa retam viņi sēž, un ir

ne pārāk labi redzami, tomēr viņus ir jāpamana! Savādāk nedrīkst! Ir jāpārbauda acumirklī abi vagoni. Ja viss ir kārtībā, tad kāpjam droši iekšā. Mans ieteikums ir kāpt otrajā

vagonā, jo jau kopš 4 gadu vecuma atceros, ka ar mammu kāpām tieši otrajā, jo tajā arī nekāpa, un parasti pārbaudīja pirmo. Tā tas ir no laika galiem, un tā vienkārši ir,

protams var būt izņēmumi. Tālāk ir jāieņem maximāli laba sēdvieta. Mans ieteikums būtu vidējās durvis, maximāli tuvu vidējām durvīm, obilgāti pie loga, un rokas stiepiena

attālumā no e-kastes. Kāpēc tas viss? Tāpēc, ka vidējās durvis parasti ir platākās. Ja ņem vērā, ka kontrole nekad nekāpj iekšā pa vienām durvīm, tad vidējās ir labs variants,

ja nostājaties viens pret vienu, varat tikt ārā bez lielām problēmām, un bez iespējas, ka tiksiet iegrūsts atpakaļ. Protams viņiem nav tiesības jūs neizlaist, un tomēr. Drošs

paliek drošs... Tuvāk logam tāpēc, ka jums ir perfekti jāpārredz nākamā pietura, jāredz aizdomīgās personas, viņu skaits, drēbes, uc.

Derētu pieturu redzēt jau metru simts attālumā. Tas būtu gana liels attālums, lai pieņemtu tālākās rīcības lēmumu. Rokas stiepiena attālumā no e-kastes, jo dažiem varētu

nepatikt lēkt ārā no transporta neīstajā pieturā. Tad nu mans galvenais ieteikums ir dzeltenais e-talons, kurš ir derīgs vismaz 2 reizēm. Tā teikt, tas ir drošības izpletnis, ja

nu vairāk nav iespēju, tad tā ir pēdējā. Nu ja redzat kontroli, tad izlemjat paši ko darīt. Bet ja nu jūs nepiefiksējat, ieraugat kontroli jau transporta līdzeklī, un

jums vairs nav laika, jo durvis jau aizveras. Sūdi baigie. Jums ļoti daudz iespējas! 1. Rezerves izpletnis! 2. Varat tēlot aizmigušu un grūti pamodināmu, tomēr nepārforsējiet.

Jums nevajag, lai viss bars koncentrējās uz jums. Pēc pirmajiem diviem uzaicinājumiem mosties, modieties! Bet ne pārāk ātri. Tēlojat ļoti samiegojušos cilvēku.

Pēc uzaicinājuma uz e-talona uzrādīšanu, jums ir jārīkojās ļoti lēni! VIspirms prasiet, kas Jūs būtu? Tad kad pasaka, ka kontrolieris, tad debīli vilcieniet laiku. "ā, jums

vajag to e-talonu uzrādīt. Labi." Maku meklējiet lēni. Jūsu mērķis ir nākamā pietura. Jums vajadzētu izmantot izdevību sēdēt, hops augšā, pagrūst kotroli, izlēkt un aizskriet

drošā attālumā. Un ja nu nesanāk... Nekas. Kad izvelkat maku, jums nav e-talons. Meklējiet to vispirms visās maka kabatās. Tad pārmeklējiet otrreiz visas maka kabatas. Tad

turpiniet ar sava apģērba kabatu pārmeklēšanu. Vēlams 3x pārmeklējiet! Nu tad beigās lielā nožēlā skaļi seciniet, ka e-talons ir aizmirsts mājās/pazaudēts/aizmirsts citās

biksēs, vai arī jūsu iemesls. Atcerieties, kontroles darbs ir dabūt jūsu naudu, jūsu darbs ir kaulēties, un darīt visu, lai nauda nav jāmaksā!

Dariet visu, atrunājiet viņus. Dariet jebko, lai novilcinātu laiku. Ja nu šie ir nepiekāpīgi amata meistari, jūs izsēdinās ārā jautras kompānijas pavadījumā.

Ja jūs neviens netur, tad tā ir medusmaize! Protams kontrole jūs saķers aiz apģērba pēc pirmās asās kustības. Tad nu ir jādara viss, lai viņi gaidītu asu kustību, taču

lai tā nebūtu viņu darbam bīstapa, piemēram grasieties šķaudīt. Ilgstoši... Kļūstiet par aktieri. Ja esat nonācis ārā, tā jums būs pēdējā iespēja aizlaizties.

Nenopūdelējiet to. Protams vienmēr jau pastāv iespēja - sodanauda, bet.. Tas būtu kauns. Protams, daudz kas ir atkarīgs no kontroles. Vai tur visi ir veči, vai vecis ir viens, kāda ir viņa miesas būve, vecums. Varbūt visas ir sievietes. (viņas ir gados!!!!) Aizmirsu pieminēt, bet to varēja pirmajā pamācībā izlasīt... Ja visas ir sievietes, varam laist muļķi transportā. Nebaidīties no kaut kā, ja ir veči, tad prātīgi. Ir dzirdēts par fiziska spēka pielietošanu no viņu puses. Ir ļoti jāredz savs pretinieks, un ļoti ar galvu jādomā, kā pretinieku uzvarēt. Kombinācijas ir ļoti daudz. Metodes, kā pretinieku apspēlēt, un padarīt par muļķi. Mēs katrs varam izdomāt savas metodes. Tādu ir ļoti daudz. ĻOTI! Galvenais ir kustināt smadzenes un domāt. Galvenais ir neļauties zaudējumam! Modrība ir jūsu aizsardzība, smadzenes uzbrukums. ja viss izdosies ieguvējs būsiet tieši jūs!

Par pamācību.

Es nezinu cik es likuma punktus pārkāpju sastādot šādu sazvērestības/afēras kurināšanu. Neesmu pilngadīgs, un diži nebaidos.

Lai nu kā. Es ceru, ka palīdzēšu pietiekami daudziem cilvēkiem šajā krīzes laikā. Ceru, ka jums izdosies ietaupīt.

Izvairīšanās no kontroles ir tāds kā sporta veids. Citam tas ir vienīgais risinājums!

Paldies visiem, kuri šo izlasija. Es ceru, ka palīdzēju jums. Protams visi, kuri ir biļetnieki, lūdzu nebojājiet topiku ar savu lekciju par

to, ka pareizi ir pirkt, samaksāt. Paturiet to visu lūdzu pie sevis!

Pārējie, kam vēl ir idejas, kā izvairīties, droši rakstat, un palīdzat pārējiem. Kopā mēs esam spēks! Paldies!

for-kontrole_1267717910.png

Dažādos projektos esmu ar dažādiem nikiem, tomēr šo pamācību droši varat rakstīt visos forumos, varat droši papildināt!

Pamācību sastādiju es, Valts. Mans virtuālās pasaules niks ir Epitets.

Neskaidrību gadījumā varat ar mani sazināties:

Portālā draugiem.lv Links uz manu profilu

Vai arī caur Skype : Epipup

Edited by asaris312
Link to comment
Share on other sites

Šobrīd man par kontroli ir poh, jo vēl arvien pērku uz mēnesi.

bet šī metode ir diezgan novecojusi.

un kontrole tāpat atbrīvos tevi, ja nebūs tā ūberkrutā kontrole kopā ar policiju.

Bet tas, ka valsts apdomā apdāvināt bomārus ar bezmaksas braukšanu, vienkārši ir stulbums. Nesaprotu, kapēc tieši bomāri ir izredzētie, lai varētu braukāties pa brīvu. Tomēr ir cilvēki, kuriem vajag vairāk bezmaksas braukšanu... [šis ir tads mazs offtopiks par līdzīgu tēmu].

Link to comment
Share on other sites

pilnīgs sūds, ne pamācība. autors laikam nekad nav saskāries ar to, ka mēdz apturēt transportu starp pieturām, kopā ar policiju, un kad vēl atslēdz e-talona aparātus savlaicīgi, tā ka lai nevarētu fiksi "atcerēties, ka tak bij aizmirsts e-talonu aktivizēt".

Link to comment
Share on other sites

cik reizes esi pieķerts? :D

Par brīnumu izlasiju visu, jo parasti te 80% garo pamācību un domu graudu ir ūdens liešana vai nejēdzīgi uzbraucieni, taisnības pierādīšana. Pie tam mums te kaut kur jau bija izstrādāta stratēģija vienā topikā kā nemaksāt, bet nu te tomēr bija sīkumi, ko paturēšu prātā, piemērām, par zilajām lentītēm.

p.s. Tā policija, kas ir ar kontrolieriem ir pašvaldības policija ja?

Edited by Epix
Link to comment
Share on other sites

r&r, paldies dievam, neesmu saskāries. Esmu dzirdējis. Es uzrakstiju savu pieredzi.

Epix, Vēl dzelteno brīnumu laikā reizes 2.

Kopš ir e-taloni esmu nopīkstinājis kādas 10-15 reizes.

Noķerts e-talonu laikā ne reizi.

Link to comment
Share on other sites

Epix, Vēl dzelteno brīnumu laikā reizes 2.

Kopš ir e-taloni esmu nopīkstinājis kādas 10-15 reizes.

Noķerts e-talonu laikā ne reizi.

tad tev laikam ir ļoti paveicies, tā ka es dzīvoju pārdaugavā, ķīpsala ir visu kontrolieru iemīļotā vieta, kur apstādināt pirms pieturām. būtībā tās vietas, kur mēdz apstādināt starp maršrutiem nemaz tik daudzas nav (tas ir, nav tik daudz vietas, kur tas netraucētu ļoti pārējam transportam). vot, ja kāds varētu sastādīt pilnu sarakstu ar vietām, kur šādi joki notiek, vot, tas būtu noderīgi.

Link to comment
Share on other sites

Kontrole var tikai iekaset naudas sodu , ja tu esi "sabiedriskaja transporta lidzekli" vai vini ir kopa ar mentiem. Pec butibas nevari samaksat , nedrikst kapt ara un jabrauc kontrolei ar tevi lidz galapunktam vai ari atrak saruna ar mentiem kkur strelku , un tad tikai var kapt ara.

Link to comment
Share on other sites

Starp pieturu salātiem labāk neuzskriet, kad blakus stāv miliči- tad tev protoklu rakstis un viņiem ne silts, ne auksts :) Manā maršutā uz darbu kopš apriļa oblava stāv tikai vienā vietā un tas ir pie latgalītes. Un vadītajs atslēdz tos bleķus, līdzko liek stāties malā :)

Link to comment
Share on other sites

:) Manā maršutā uz darbu kopš apriļa oblava stāv tikai vienā vietā un tas ir pie latgalītes. Un vadītajs atslēdz tos bleķus, līdzko liek stāties malā :)

Nu tādā gadījumā izdevīgi ir stāvēt pie vadītāja un skatīties kas notiek priekšā.

Esmu no pārdaugavas, zinu pāris vietas, bet man nav nācies ar to saskarties. Pat redzējis nesmu.

Lūdzu, viņu popolārākās vietas ierakstiet šeit!

Link to comment
Share on other sites

Epix, Vēl dzelteno brīnumu laikā reizes 2.

Kopš ir e-taloni esmu nopīkstinājis kādas 10-15 reizes.

Noķerts e-talonu laikā ne reizi.

acīmredzot tu ar sabiedrisko transportu vispār nebrauc, es pa mēnesi varbūt vienu reizi kaut kur aizbraucu un es i to zinu, ka ļoti bieži stāv kontrole pretī pirmajai ģimnāzijai pirms pieturas un tur visus pēc kārtas, ir redzēti arī pirms vanšu tilta pieturas pie saules akmens (braucot no centra), kā arī braucot ar 15o uz centru viņi stāv uz gogoļa ielas netālu no dzirnavu ielas.

Visas šīs kontroles bija starp pieturām, no tām retajām reizēm kad esmu čekots, vienmēr tas ir darīts pa vidu pieturām, tā ka ja šajā lieliskajā pamācībā tas nav apskatīts (nelasīju, neinteresē), tad tā principā ir metama ārā.

Link to comment
Share on other sites

IĻGUCIEMS, pietura starp Botānisko dārzu un Asins donoru centru. Tieši pirms Asins donoru centra, ja brauc no centra uz Iļģuciemu/Imantu.

Bet tās vietas visu laiku mainās - pavasarī arī šie fiškos citas vietas, kaut gan +/- standarti paliks...

Brīnums kā neviens nav mēģinājis tos e-talonus lauzt un tirgot kaut kādus ļevos :)

Vot tas būtu kruta :DD

WORM serveri nedēļas laikā nopelnīsi!!! :muahaha:

Link to comment
Share on other sites

Man vnlg,izmantoju reti, to dzeltano sūdu, makā mētājas, ja iekāpj, tad tik nopīkstinu, ja apstādina, pasaku ka biju piemirsis pielikt,atvainojos un dodos uz priekšu!.

Link to comment
Share on other sites

Vislabākais veids kā izbraukt no soda maksāšanas, ja transportu aptur starp pieturām ir parādīt ar pirkstu uz to likumu, kur rakstīts, ka biļeti jāiegādājas 1 pieturas laikā + vēl visam pa virsu demonstratīvi izvelc savu telefonu un ieraksti sarunu ar kontroli :angelic:

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...