Jump to content
GIGN Forum

Clip & Vertex Tool. [+extras]


Pieshels
 Share

Recommended Posts

Sveicināti.

Tā kā dažiem vēl sagādā grūtības lietot pašus vienkāršākos rīkus un uztaisīt nošķeltas/deformētas figūras, tad es izlēmu uzrakstīt visu, ko vien zinu par clip un vertex rīkiem.

!NB

Tev nav jēgas izmantot vertex rīku, pirms neesi iemanījies izmantot Clip tool un pirms neesi pieradis pie 3D domāšanas.

Lai mani saprastu, iesaku izlasīt pašus pamatus un iepazīties ar terminiem.

Clip tool. cliptoole.png

("drošā" objektu griešana un transformācija)

Pamatdarbības:

Tātad esam iezīmējuši mūsu klucīti (vai objektu, kuru vēlamies nogriezt/sagriezt/pārgriezt/u.t.t.) un vienreiz uzspieduši uz Clip tool.

cliptool2.png

Tagad novelkam līniju uz iezīmētā objekta tur, kur jūs vēlaties lai tiktu nogriezts:

cliptool3.png

Paskaidrojums:

  1. Punkts, no kura sāki vilkt
  2. Novilktās līnijas galapunkts
  3. Sarkanā līnija - šis gabals tiks izdzēsts
  4. Baltā līnija - šis gabals paliks pēc nogriešanas
Nospiežot vēlreiz Clip tool, iegūstam citu variantu:

cliptool3a.png

Paskaidrojums:

  1. Punkts, no kura sāki vilkt
  2. Novilktās līnijas galapunkts
  3. Baltā līnija - šis gabals paliks pēc nogriešanas
  4. Sarkanā līnija - šis gabals tiks izdzēsts
Nospiežot Clip tool trešo reizi, balts paliek viss objekts, tātad tas tiks sadalīts 2 daļās un nekas netiks dzēsts:

cliptool3b.png

Paskaidrojums:

  1. Tā kā paliek abas puses, tad tagad vienalga, no kuras puses velk sadalošo līniju.
  2. -
  3. Baltā līnija - šis trijstūris (šī daļa) tiks saglabāta
  4. Baltā līnija - šī daļa arī tiks saglabāta
Kad esam izvēlējušies, ko griezīsim, spiežam ENTER taustiņu uz klaviatūras un voila, jūsu objekts ir sadalīts.

Tas būtu viss par Clip tool.

Mazas viltības:

  • Turot CTRL taustiņu, ir iespējams paralēli pārvilkt sadalošo līniju pret tās pašreizēju stāvokli - ideāls, lai nogrieztu paralēli kādai malai, kura neiet precīzi pa rūtiņām (tā griezt gan nav ieteicams)
  • Ar ALT tautiņu varat ignorēt "snap to grid" iespēju.
  • Turot SHIFT taustiņu, varat sākt griezumu no jauna, t.i. jums nebūs jāpāriet uz citu rīku un tad atkal jāņem clip tool.

Jautājumi:

Kāpēc "drošā" metode?

- Jo ar šo rīku iegūt kādu error'u ir gandrīz neiespējami.

Man nekas nesanāk. Kas par vainu?

- Uzmanīgi izlasi visu vēlreiz. Ja tiešām nekas nesanāk, tad tev nav lemts taisīt kartes.

Vai ir iespējams nogriezt kubam (vai citam objektam) stūri?

- Ir iespējams, bet ar Clip tool nesanāks tik labi kā ar vertex, jo ar clip tool nepieciešams objektu grozīt, un atgriežot atpakaļ, tev nebūs nogriezts precīzi.

Vai vari iedot kādus gatavus un jau sagrieztus prefabus?

- Nē. Mācies taisīt pats.

Man nogrieztajā gabalā tekstūras ir izstieptas/nerāda pareizi.

- Ar texture application tool iezīmē to malu un ieķeksē pie world vai face.

Link to comment
Share on other sites

Ievads pirms Vertex tool.

Vertex rīks ir paredzēts advancētākai objektu deformācijai. Tu varēsi objektus mīcīt gandrīz kā plastilīnu, bet lai strādātu ar vertex tool, ir jāzina, ko drīkst darīt un ko nedrīkst.

  • Katram objektam nevar būt vairāk kā 32 skaldnes
  • Objekts nedrīkst būt ieliekts
  • Netaisi pārāk mazas malas/skaldnes
  • Vienmēr pārbaudi, vai tev nav errori (ALT + P)
  • Katras skaldnes stūriem jāatrodas vienā plaknē
  • 3 blakus esoši stūra punkti nedrīkst atrasties uz vienas līnijas.

Tātad no viena kluča tu NEDRĪKSTI taisīt burtu V.

wrong1a.pngwrong1.pngright1.png

Vertex tool.vertextool.png

("nedrošais" rīks, ar kuru var izdarīt gandrīz jebko)

Galvenās darbības un iespējas.

Vertex tool parasti izmanto, lai ātrāk manipulētu ar objektiem.

Tātad, iezīmējam savu objektu un spiežam vertex tool.

Jums parādās vairāki kvadrātiņi ap jūsu objektu:

vertextool1.png

Paskaidrojums:

  1. Virsotņu manipulēšanas kvadrātiņi (balti)
  2. Šķautņu manipulēšanas kvadrātiņi (dzelteni)
Attiecīgi, spiežot uz vertex tool vertextool.png (vai SHIFT + V), jūs varat paslēpt dzeltenos (spiežot 2x) vai baltos (spiežot 3x) kvadrātiņus.

Lai ar figūru manipulētu, iezīmē attiecīgos baltos/dzeltenos kvadrātiņus un velk pa 2D skatu. Jāuzmana ir visi 4 skati (augša, priekša, sāni, 3D), lai nerastos kļūdas.

Lai iezīmētu un vilktu vairākus kvadrātiņus, turi CTRL taustiņu.

Lai savienotu baltos kvadrātiņus (lai izdzēstu kādu skaldni un šķautni)

Uzvelciet vienu balto kvadrātiņu virsū otram un, kad izlekts paziņojums, spiediet YES.

merge.png

Lai izveidotu jaunu skaldni (un jaunu/as šķautni/es)

Iezīmējiet 2 dzeltenos kvadrātiņus, kuri atrodas vienā plaknē un spiediet CTRL + F.

Lai vienmērīgi palielinātu (scale) malas vai pat visu objektu

Iezīmējiet baltos kvadrātiņus, kurus jūs vēlaties pavilkt tālāk/tuvāk, lai objektu palielinātu/sašaurinātu.

Kad esat iezīmējuši, spiediet ALT + E un ievadiet attiecību kādā ir jāsamazina/jāpalielina atstarpe starp punktiem un to viduspunktu (apvilkts ar aplīti):

scale1.png

scale1a.png

Lai palielinātu atstatumu no centra, skaitlim jābūt lielākam par 1

Lai samazinātu atstatumu no centra, skaitlim jābūt mazākam par 1

Lai savienotu visus iezīmētos punktus, ievadiet 0

Tas tā kā būtu viss par vertex tool, galvenais - eksperimentējiet. Pieredze rodas kaut ko darot un mēģinot ko jaunu.

Daži padomi un viltības:

  • Ja jums kādam objekta stūrim ir šaurs leņķis (mazāks par 90 grādiem), tad spēlētājs aiz šī stūra "aizķersies".

    Lai no šī buga izvairītos, netaisiet tāda veida stūrus, To spico stūri "nolīdziniet" ar Clip tool. Ne vien būs mazāk bugi, bet arī labāk izskatisies.

    Vēl viena iespēja ir lietot CSG -cliptype precise parametru, bet šī metode dažkārt nestrādā.

  • Nelietojiet CARVE, no viņas parasti rodas daudz kļūdas un iznākums ir ļoti nepievilcīgs. Izmantojiet clip/vertex, lai iegūtu to pašu efektu. Protams, tas prasīs nedaudz vairāk laika, bet tā ir viena no lietām, kas atšķir galīgus nemākuļus no tiem, kas māk taisīt kartes.
  • Galvenais - eksperimentējiet un domājiet ar galvu, lai nebūtu kļūdas. Taisiet kartes uzmanīgi.

Jautājumi:

Man visu laiku met ārā error'us, nekompilējas karte, u.t.t.. Kāpēc?

- Iespējams, esi pielaidis kādu kļūdu, izlasi vēlreiz, ko es rakstīju sākumā. Nesteidzies.

Man nerāda pareizi tekstūras/man rāda "texture axis perpendicular to face". Ko man darīt?

- Paņem texture tool, iezīmē vainīgo skaldni un ieķeksē pie World vai Face.

Es neko nesapratu no tava rakstītā. Vari visu izstāstīt man vēlreiz pa skype/mIrc/PM?

- Neko es vēlreiz nestāstīšu, nepatika šī pamācība, meklē internetā pats. Sūdzēties vari, ja atrodi šajā rakstā kādu kļūdu.

Es neko nevaru iezīmēt! Palīdzi!

- Vai nu tu neesi lasījis pamācības, vai arī tev ir problēmas ar draiveriem.

Pamācību veidoja Pieshels speciāli priekš GIGN.lv
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...