Jump to content
GIGN Forum

Cik Ilgi Jasilda Masina ?


SuperRembo
 Share

Recommended Posts

Nesildītu motoru rūcinot lielākos apgriezienos tu nosvilināsi virzuļus ātri vien. Dzesēšana strādā tikai tad, kad motors ir uzsilis, tb dačiks rāda, ka motors ir uzsilis. Motors netiek dzesēts, kamēr tas nav uzsilis līdz darba temperatūrai. Tieši fakin tāpēc mašīna ir jāsilda. Un pečka strādā arī tikai tad, kad motors ir uzsilis, tā kā ja gribi gāzēt un negribi trīcēt - pasildi mašīnu. Cik ilgi, kā tu to dari un vai tu to dari - atkarīgs no tevis paša, katram jau pašam labāk zināt par savu mašīnu, bet fakts paliek kā tāds, ka motors neuzsilis netiek dzesēts, tobiš - tam ir viegli pārkarst ( radiators dirsā, virzuļi dirsā, vobšem ļoti daudz kas ).

Pats braucu ar 94. gada benzīnu. Pasildu, tikai tamdēļ, lai mašīnā nebūtu jātrīc, gāzi vairāk iespiežu tikai uz iesilušu motoru.

Par to kondensātu - bulšits. Ja tu ziemā atstāsi bāku pustukšu vai vēl vairāk tukšu, tad var sākt rasties kondensāts, nevis no tā, ka tu sildi mašīnu. Bleķa bundžas sāk no iekšpuses rūsēt un ar laiku var benzīns uz asvalta palikt. Ar plastmasīgajiem gan tāda problēma nav.

Link to comment
Share on other sites

Nesildītu motoru rūcinot lielākos apgriezienos tu nosvilināsi virzuļus ātri vien. Dzesēšana strādā tikai tad, kad motors ir uzsilis, tb dačiks rāda, ka motors ir uzsilis. Motors netiek dzesēts, kamēr tas nav uzsilis līdz darba temperatūrai. Tieši fakin tāpēc mašīna ir jāsilda. Un pečka strādā arī tikai tad, kad motors ir uzsilis, tā kā ja gribi gāzēt un negribi trīcēt - pasildi mašīnu. Cik ilgi, kā tu to dari un vai tu to dari - atkarīgs no tevis paša, katram jau pašam labāk zināt par savu mašīnu, bet fakts paliek kā tāds, ka motors neuzsilis netiek dzesēts, tobiš - tam ir viegli pārkarst ( radiators dirsā, virzuļi dirsā, vobšem ļoti daudz kas ).

Pats braucu ar 94. gada benzīnu. Pasildu, tikai tamdēļ, lai mašīnā nebūtu jātrīc, gāzi vairāk iespiežu tikai uz iesilušu motoru.

Par to kondensātu - bulšits. Ja tu ziemā atstāsi bāku pustukšu vai vēl vairāk tukšu, tad var sākt rasties kondensāts, nevis no tā, ka tu sildi mašīnu. Bleķa bundžas sāk no iekšpuses rūsēt un ar laiku var benzīns uz asvalta palikt. Ar plastmasīgajiem gan tāda problēma nav.

Tu saprati, ko tu pateici? Antifrīza/tosola cirkulācija notiek visu laiku, neatkarīgi no tā - vai motors ir uzsilis vai nav :) Ja tu bijis domājis par lielo dzesēšanās apli, tad jā, viss oki doki :)

Link to comment
Share on other sites

Jaunas mašīnas ar sintētisko degvielu nav jāsilda. Eļļa nav biezāka. Pričom dzesēšana? Tas, ka dzesēšanas šķidrums cirkulē mazo apli nenozīmē, ka motors netiek dzesēts. Sildīt vecu mašīnu - parēķini, ja tu dienā sildi mašīnu, teiksim, 5 minūtes, tad mēnesī tās jau ir 150 minūtes ~ 2.5h. 3 mēnešos sanāk viena darba diena (nu izrēķini, cik tu dienā nopelni). Tavs laiks maksā dārgāk, kā mašīnas motora laiks.

Beefs

Edit: Un ko nozīmē nomierināt turbīnu? Ķipa turbīna ir iegriezusies un turpina griezties 3 minūtes un pēc motora izslēgšanas pārstāj darboties eļļas sūknis? Vai arī - turbīnai ir pārāk uzkarsušas lāpstiņas un lai nebūtu straujas termo-deformācijas, tai ļauj lēnāk atdzist? Vai arī kā?

Edited by 0xDEAD BEEF
Link to comment
Share on other sites

Jaunas mašīnas ar sintētisko degvielu nav jāsilda. Eļļa nav biezāka. Pričom dzesēšana? Tas, ka dzesēšanas šķidrums cirkulē mazo apli nenozīmē, ka motors netiek dzesēts. Sildīt vecu mašīnu - parēķini, ja tu dienā sildi mašīnu, teiksim, 5 minūtes, tad mēnesī tās jau ir 150 minūtes ~ 2.5h. 3 mēnešos sanāk viena darba diena (nu izrēķini, cik tu dienā nopelni). Tavs laiks maksā dārgāk, kā mašīnas motora laiks.

Beefs

Edit: Un ko nozīmē nomierināt turbīnu? Ķipa turbīna ir iegriezusies un turpina griezties 3 minūtes un pēc motora izslēgšanas pārstāj darboties eļļas sūknis? Vai arī - turbīnai ir pārāk uzkarsušas lāpstiņas un lai nebūtu straujas termo-deformācijas, tai ļauj lēnāk atdzist? Vai arī kā?

par sintētisko benzīnu :D

a tur es pasvītroju pareizās atbildes.

p.s. laba lieta ir vecie, labie turbo taimeri, kuri vaktē eļļas t un kad viss ok, viņi izslēdz mašīnu (pats sen jau sēdi savā kabinetā)

p.s. volvim man ir autonoma pečka ar taimeri. ziema ej uz mašīnu un volā. viss silts :D

Link to comment
Share on other sites

Es pat nezinu kā lai vēl paskaidro. 92. gada 80. audiku nokāvām ar to vien, ka gāzējām uz kādiem 3,5 vai 4k apgriezieniem uzreiz pēc iedarbināšanas. Mašīna labi kopta, šķidrumi vienmēr laicīgi mainīti, vobšem mašīna labā tehniskā stāvoklī. Iedeva pacaniem pavizināties un virzuļi pārsvila, cilindrus sapisām. Iekšā tecināja pussintētisko. Servisā tā arī pateica, ka nokāvām cilindrus ar to vien, ka motors nebija uzsilis līdz darba temperatūrai.

Ar savu pieredzi arī dalos. Nesaku, ka tāds rezultāts ir garantēts, bet varu noteikti pateikt, ka labāk no tā nepaliks.

Edited by DominiX
Link to comment
Share on other sites

Daudz ko var servisā pateikt. Bet virzuļi deg citu iemeslu dēļ. Un ar aukstu, protams, ka nav jāgāzē apkārt.

Savu dīzeli nesildu. Faktiski, tas fiziski nav iespējams, jo pagājušās ziemas -20 grādos es varētu no rīta piešķilt un vakarā atpakaļ atnākt, labi, ja tur kādi 70 grādi būs sasniegti. :D

Ar labu TDI vēl traģiskāk - ja pārāk lēni brauc, nesilst, jo par maz dod tvaiku, ja pārāk ātri - vējš nodzesē. :D

Link to comment
Share on other sites

Daudz ko var servisā pateikt. Bet virzuļi deg citu iemeslu dēļ. Un ar aukstu, protams, ka nav jāgāzē apkārt.

Savu dīzeli nesildu. Faktiski, tas fiziski nav iespējams, jo pagājušās ziemas -20 grādos es varētu no rīta piešķilt un vakarā atpakaļ atnākt, labi, ja tur kādi 70 grādi būs sasniegti. :D

Ar labu TDI vēl traģiskāk - ja pārāk lēni brauc, nesilst, jo par maz dod tvaiku, ja pārāk ātri - vējš nodzesē. :D

LOL'd, bet tā tas ir.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...