Jump to content
GIGN Forum

Pamācība: Prefabi


nelietis
 Share

Recommended Posts

Informācija daļēji tulkota no Hammer iekļautās pamācības.

********************************************************

Izmantotie apzīmējumi / saīsinājumi:

1. Brush - jebkādas formas bloks, ko izveido ar Shift+B

2. Brush Entity (b-ent): Brush, kas ar Ctrl+T pārveidots par kādu no saraksta objektiem (piem func_wall)

3. Point Entity (p-ent): Objekti, kurus ievieto kartē ar Shift+E (izvēlas no saraksta un ar peli iekliko kādā no 2D skatiem kursoru, kas norāda kur būs pats p-ent. Lai ievietotu p-ent, nospied Enter, kamēr pele vēl ir virs 2D skata)

Izmantotās klaviatūras taustiņu kombinācijas:

Alt+Enter: Atver [Object Properties] logu, kur var mainīt dažādus p-ent un b-ent iestatījumus. Vispirms jāiezīmē p-ent vai b-ent, lai logs atvērtos.

Shift+A: Atver [Face Properties] logu, ar kuru vari piemērot tekstūras brush un b-ent virsmām, nevis visam brush vai b-ent kopā.

Shift+E: Ļauj ievietot kartē p-ent (vispirms tiek novietots kursors; tad nospiežot Enter parādās pats p-ent)

Ctrl+T: Pārveido iezīmēto brush par b-ent.

********************************************************

Prefabi ir brush, b-ent un p-ent grupas, kuras var saglabāt "bibliotēkās" un vēlāk izmantot; tādējādi nav vairs atkārtoti jātaisa vienas un tās pašas lietas atsevišķās kartēs. Noderīgi piemēri:

-Koridoru un arku savienojumi, pagriezieni

-Apgaismes objekti, lampas ar visiem vadiem

-Automašīnas, lidmašīnas

-Mēbeles, durvju stenderes un durvis

-Un tā tālāk.

1. Vispirms nepieciešams izveidot bibliotēku, kurā uzglabāt savus izveidotos prefabus.

Hammer augšmalā spied Tools - Prefab Factory; logā kas uzlec spied [Add Library]. Pie Name norādi nosaukumu bibliotēkai. Vari rakstīt jebko, bet lai vēlāk nesāk jukt, vēlams nosaukumu izvēlēties pašsaprotamu (piemēram Gaismas). Pie Description vēl vari pievienot sīkāku aprakstu, ja vajag. Kad gatavs, spied [OK] un pēc tam [Close].

2. Kad esi izgatavojis objektu ko pievienot prefabiem, iezīmē visu objektu un Ctrl+R. Arī šeit norādi nosaukumu, un pēc saviem ieskatiem nelielu aprakstu. Kad gatavs, spied [OK], un tavs pirmais prefabs ir gatavs.

3. Kā ievietot gatavos prefabus atpakaļ kartē? Labajā malā, kur redzi Primitives, no saraksta izvēlies savas bibliotēkas nosaukumu, un mazliet zemāk - vajadzīgā objekta nosaukumu.

gumup20r0gc3ff1i00li.jpg

Tad nospied [insert Original Prefab], un kartē parādīsies objekts, kuru pirms tam pievienoji. Lai varētu editēt atsevišķas daļas, iezīmē nupat ielikto prefabu un Ctrl+U. Tas pamatā ir galvenais. Ja vēl kas nav skaidrs, izpēti attēlus.

Pāris padomi:

-Par prefabiem vari taisīt arī jau noteksturētus objektus, taču atceries, ka ja vēlāk liksi tādu prefabu kartē un tev nebūs pievienots vajadzīgais wad fails, tad prefabs parādīsies balts, un Alt+P tev uzmetīs ziņojumus par trūkstošām tekstūrām. Tapēc iesaku par prefabiem veidot objektus, kas noteksturēti ar NULL; jo zhlt.wad tev vienmēr jābūt pievienotam!

alrbuek45q5tmf2mzs.jpg

-Prefabā vari iekļaut arī p-ent; kā redzams attēlā, esmu izveidojis gan lampu ar vadiem, gan arī pašu gaismu. Ja nepieciešams mainīt gaismas spilgtumu un citus iestatījumus, atceries par Ctrl+U.

-Iespējams, pamanīji, ka Hammer jau ir dažas gatavas bibliotēkas ar objektiem. Vari papētīt, kas tur labs, vairumam droši vien vajadzēs pievienotu halflife.wad

::Attēls::

1. Objekts, kuru pievienošu prefabiem

2. Prefab Factory logs; pa virsu tas mazākais ir logs priekš bibliotēku pievienošanas/editēšanas.

3. Šeit vēlāk atradīsi savu bibliotēku un prefabu.

PS.

Es kartes taisu labāk, kā rakstu pamācības, tapēc ja kaut kas nav skaidrs, vai nepieciešams papildināt, tā arī sakat.

Edited by nelietis
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...