Jump to content
GIGN Forum

Pamācība: Stacionārs Ložmetējs


nelietis
 Share

Recommended Posts

Informācija apkopota no paša pieredzes.

********************************************************

Izmantotie apzīmējumi:

1. Brush - jebkādas formas bloks, ko izveido ar Shift+B

2. Brush Entity (b-ent): Brush, kas ar Ctrl+T pārveidots par kādu no saraksta objektiem (piem func_wall)

3. Point Entity (p-ent): Objekti, kurus ievieto kartē ar Shift+E (izvēlas no saraksta un ar peli iekliko kādā no 2D skatiem kursoru, kas norāda kur būs pats p-ent. Lai ievietotu p-ent, nospied Enter, kamēr pele vēl ir virs 2D skata)

Izmantotās klaviatūras taustiņu kombinācijas:

Alt+Enter: Atver [Object Properties] logu, kur var mainīt dažādus p-ent un b-ent iestatījumus.

Shift+A: Atver [Face Properties] logu, ar kuru vari piemērot tekstūras brush un b-ent virsmām, nevis visam brush vai b-ent kopā.

********************************************************

Ar Hammer var izgatavot trīs dažādu veidu stacionāros ieročus: Ložmetējs, lāzers un granātmetējs. Paši pamati visiem trim ir kopīgi. Pēc tam sīkāk paskaidrošu par ložmetēju. Pamācībā izmantots halflife.wad

[Kopīgais visiem]

[Pirmais] Vispirms nepieciešams no brush uzbūvēt kaut ko līdzīgu ierocim. Izskats atkarīgs no katra iztēles; ja vēl neko neesi uzbūvējis, tagad būtu īstais laiks. Brīdinu: nepārspīlē, uberganus varēsi ķīlēt kad iemācīsies. Uztaisi ko vienkāršu. Vari pašpikot no manis. Vari droši pagaidām salipināt divus klučus kopā, iesākumam pietiks. Atceries: Ieroča stobram VIENMĒR jātēmē pa labi, skatoties augšskatā! Īsto virzienu spēlē norādīsi vēlāk! Ja liksi kādā gatavā kartē, var izskatīties ka ierocis būs otrādi. POFIG! Ja neliksi kā teicu, nestrādās.

---------------------------------------------------------

[Otrais] Kad tas ir gatavs, kaut kur blakus ierocim uztaisi nelielu brush, piemēram [8x8x8]. Nokrāso visu ar "origin" tekstūru, un ievieto viņu savā ierocī tajā vietā, kur tas griezīsies uz iedomāta statīva. Skatīt attēlu:

b253pc8oiol3ld9oahqo.jpg

1. Barrel Length

2. Barrel Vertical

3. Barrel Horizontal

4. Origin brush

Svarīgi, lai šī kuba centrs sakristu ar ieroča rotēšanas punktu.

---------------------------------------------------------

[Tikai ložmetējs]

[Trešais] Kad tas ir gatavs, iezīmē visu ieroci UN to kubu, Ctrl+T un izvēlies func_tank. Norādi sekojošus iestatījumus:

Name: gun [vajadzīgs, lai var pievienot vadību]

Target: gunfx [vajadzīgs priekš skaņu un citiem efektiem]

Yaw rate: 30 [Ātrums, ar kādu ieroci varēs pagriezt "pa kreisi - pa labi"]

Yaw range: 75 [Cik tālu ieroci varēs pagriezt uz vienu vai otru pusi]

Pitch rate: 30 [Cik ātri var pakustināt uz augšu un leju. Vēlams, ka ir tāds pats kā Yaw]

Pitch range: 30 [Cik tālu var pagriezt "augša - leja"]

Flash Sprite: sprites/muzzleflash1.spr [uzliesmojums stobra galā. Varat izvēlēties arī citu, muzzleflash vienkārši ir spēles standarta variants. Tas ko tu redzi uz pistolēm, šajā gadījumā. Ja tev ir Mapping SDK, ar SprView vari aiziet uz "sprites" mapēm gan iekš "cstrike", gan iekš "valve", un apskatīt, kas tur labs]

Bullet Accuracy: [Kuru gribi. Jo zemāk, jo neprecīzāk šaus. Iesaku Small Cone.

Bullets: [izvēlies kuru gribi]

Tagad nāksies drusku parēķināt:

-Pitch yaw Roll: [Šeit ir tā vieta, kur norādīsi virzienu, kurā ierocis lūkosies spēlē. Ja viņš jau ir tā, kā jābūt, atstāsi 0. Citiem virzieniem ::skatīt šo kompasu::

-Barrel Lenght & Barrel Horizontal: Abi skaitļi kopā norādīs attālumu no origin kuba centra līdz stobra galam. Ja stobrs sākas tieši virs kuba centra, Barrel Horizontal būs 0, viss attālums ir Barrel Length. Manā gadījumā attālums no kuba centra līdz stobra beigām ir 36; 4 no tā veido Barrel Horizontal, atlikušais 32 ir Barrel Length. Cerams ka iebrauci.

-Barrel Vertical: Cik augstu virs kuba centra sākas stobrs. Manā gadījumā: 8

-Rate Of Fire: [skaitlis norādīs, cik lodes sekundē ierocis izšauj. Nepārspīlē, vairāk par 10 - 15 nav vajadzīgs]

-Damage Per Bullet: [skaitlis norādīs, cik daudz damage katra lode nodarīs. Vari aprēķināt, vadoties pēc Rate Of Fire, cik ilgi vajadzēs lai nogalinātu spēlētāju.

Tiktāl labi, tagad atver Flags sadaļu un ieliec ķeksi pie Controllable. Viss, šo logu vari vērt ciet. Augstāk attēlā vari vēlreiz apskatīties, ja kaut kas nav skaidrs.

---------------------------------------------------------

[Ceturtais]Tagad nepieciešams uztaisīt vadību. Izveido nelielu brush vietā, kur spēlētājam būs jāaktivizē ierocis, lai to varētu izmantot. Nokrāso visu ar "aaatrigger". Atceries to, ka vadība nekustēsies kopā ar ieroci, tapēc vadībai uzreiz jābūt vajadzīgajā vietā! Ja ierocis spēlē tēmēs kaut kur citur, nevis kā editorā, tad vadībā jāliek tā, lai būtu vajadzīgajā vietā, kad ierocis tiks izmantots spēlē. Ja nesaprati, iečeko bildi.

4zqep664970ssgz89y.jpg

1. Virziens, kurā ierocim obligāti jātēmē Hammer

2. Virziens, kurā mans ierocis tēmēs spēlē.

3. Mainot vidējo skaitli, var panākt, lai ierocis spēlē tēmē vajadzīgajā virzienā. ::Skatīt virzienus un atbilstošos skaitļus šeit::

4. Vadības bloks. Man jāliek tā, jo spēlē tas ierocis tēmēs uz otru pusi, un tajā vietā būs "rokturi"

Kad izdarīts, Ctrl+T un to brush uztaisi par func_tankcontrols, un pie Tank Entity name norādi gun (jeb to, ko tu ierakstīji pie Name tam ierocim). Nu lūk, tavs dižšāvējs ir gatavs. Nokompilē un pārbaudi.

---------------------------------------------------------

[Piektais] Pamanīji, ka nav skaņa. Tieši tā, šeit mums noder tas gunfx, ko rakstīji pie Target ierocim. Kaut kur pie ieroča noliec p-ent ambient_generic.

Name: gunfx

Path/filename: weapons/m249-1.wav [Vari izvēlēties arī citu skaņu, aizej uz cstrike/sound/weapons mapi un paklausies kas tur labs. Bet atceries ka adrese uz failu ir JĀRAKSTA! Ja ņemsi to [...] pogu, var nestrādāt. Un kad raksti, sound mape vairs nav jānorāda, pārlūks pieņem ka tu jau esi iekšā tajā mapē]

Pie flagiem ieliec ķeksi pie Start Silent un Not Toggled. Logu vari aizvērt. tagad nokompilē un pārbaudi, vai izdevās. Ja ne, dari pa jaunu.

Nobeigums

Nu lūk, esi izgatavojis skaļu tarkšķi, kas spēj arī kādu novākt (cerams). Pēc vēlēšanās vari uzbūvēt statīvu (trijkāji) savam ierocim. To vari piebūvēt klāt jebkurā laikā, kaut vai kad ierocis jau ir gatavs. Viņam nav jābūt kustīgam.

Pāris padomu:

-Mēdz gadīties, ka pārāk tuvu stāvošs spēlētājs, kas izmanto ieroci, var nobloķēt griešanos. Lai no tā izvairītos, viens no diviem:

*Būvē ieroci tālāk no vadības pults (piemēram ierocis ir uzmontēts aiz sienas, pults atrodas šajā pusē)

*Aptuveni tur, kur atrodas vadība, uztaisi tai apkārt nedaudz lielāku brush ar CLIP tekstūru. Izmēru vajadzēs noskaidrot pašam, bet ar domu, lai spēlētājs nevar stāvēt tik tuvu, ka pats nobloķēs savu ieroci.

-Ja esi pabeidzi ieroci un viss strādā, izmanto manu pamācību par prefabiem! Nākamajā kartē aiztaupīsi liekas pūles.

-For your own sake, learn English.

PS.

Ja uzskatīšu par vajadzīgu, papildināšu pamācību ar informāciju par lāzeru un granātmetēju.

Edited by nelietis
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...